تینا وب مرجع عکس, اخبار,بیوگرافی,مدل مانتو و لباس,دانلود آهنگ

تینا وب مرجع عکس, اخبار,بیوگرافی,جوک,مدل مانتو و لباس,دانلود آهنگ,سرگرمی

تینا وب مرجع عکس, اخبار,بیوگرافی,مدل مانتو و لباس,دانلود آهنگ

تینا وب مرجع عکس, اخبار,بیوگرافی,جوک,مدل مانتو و لباس,دانلود آهنگ,سرگرمی

طرز تهیه آش دوغ ساده

آموزش طرز تهیه آش دوغ محلی تبریز ساده و خوشمزه با سبزی در پارلین

آموزش طرز تهیه آش دوغ محلی تبریز ساده و خوشمزه با سبزی

آش دوغ یکی از پرطرفدارترین آش های محلی در شمال غرب ایران مخصوصا در شهر های تبریز, اردبیل, ارومیه, مازندران, کردستان و سایر شهرهای ایران است مردم این مناطق اکثرا در دورهمی های خود این آش را با دوغ محلی در ظرف های بزرگ درست میکنند و میخورند. امروز در بخش آشپزی پارلین تصمیم گرفتیم دستور پخت و طرز تهیه آش دوغ را برای شما قرار بدهیم تا بتوانید شما هم به وسیله این دستور پخت این آش دوغ محلی خوشمزه را درست کنید و میل کنید با ادامه مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه آش دوغ

 مواد لازم  مقدار لازم
 نخود  ۲۵۰ گرم
 سبزی (تره - جعفری - شوید)  ۷۰۰ گرم
 برنج  ۱ پیمانه
 دوغ تازه ترش  ۱ لیتر
 نمک، فلفل، سیر تازه خرد  به مقدار لازم

طرز تهیه آش دوغ

برای تهیه آش دوغ نخود را از شب قبل خیس کنید و چند بار آب آن ها را عوض کنید تا نفخشون بره و برنج هم از قبل با آب و مقداری نمک خیس کنید. برای شروع نخود ها را به همراه ۶ لیوان آب درون ظرف بریزید و روی حرارت بزارید تا بپزد. بعد از اینکه نخود ها کمی نرم شدند برنج هم اضافه کنید و صبر کنید تا برنج هم بپزد.

بعد از اینکه برنج کاملا مغز پخت شود سبزی های خرد شده را اضافه کنید و در ظرف را نیمه باز بگذارید چون اگه در ظرف را کامل ببنیدید سبزی های آش رنگ شون تیره خواهد شد. ۱۵ دقیقه قبل از آماده شدن آش, دوع را به ظرف آش مون اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا کاملا با آش مخلوط شود در این مرحله در ظرف آش باید کاملا باز باشد تا دوغ دچار تغییر شیمیایی نشود بعد از ۱۵ دقیقه نمک و فلفل را اضافه کنید و موقع سرو کردن سیر خرده شده را به آش اضافه کنید

آموزش طرز تهیه آش دوغ محلی تبریز ساده و خوشمزه با سبزی

تزیین آش دوغ و درست کردن نعنا داغ

برای تزیین آش دوغ میتوانید از نعنا داغ یا سبزیخات معطر خشک شده استفاده کنید برای درست کردن نعنا داغ برای آش دوغ, ۳ قاشق سوپخوری روغن و ۱ قاشق سوپخوری نعناع خشک نرم را داخل ظرف کوچکی بریزید و روی حرارت ملایم تفت دهید تا رنگ آن کمی تغییر کند اما مراقب باشید نعنا نسوزد.

آموزش آشپزی » آموزش طرز تهیه آش دوغ ساده محلی تبریز و خوشمزه با سبزی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.