تینا وب مرجع عکس, اخبار,بیوگرافی,مدل مانتو و لباس,دانلود آهنگ

تینا وب مرجع عکس, اخبار,بیوگرافی,جوک,مدل مانتو و لباس,دانلود آهنگ,سرگرمی

تینا وب مرجع عکس, اخبار,بیوگرافی,مدل مانتو و لباس,دانلود آهنگ

تینا وب مرجع عکس, اخبار,بیوگرافی,جوک,مدل مانتو و لباس,دانلود آهنگ,سرگرمی

طرز تهیه آش ساک

طرز تهیه آش ساک

آش ساک را اغلب گرگانی ها در مجالس خود به همراه مرغ پلو سرو می کنند مخصوصاً هر ساله در ماه محرم که تکیه های گرگان هر شب شام می دهند آش ساک یکی از بهترین غذاها و آش های محلی است که مردم برای ادای نذر خود می دهند این آش خیلی مقوی و خوشمزه بوده و به دلیل داشتن اسفناج دارای آهن فراوان است مواد اصلی آش ساک گوشت چرخ کرده, لپه, آبغوره و تخم مرغ می باشد شما در ادامه مطلب میتوانید طرز تهیه و درست کردن آش ساک خوشمزه به همراه مقدار مواد لازم را از سری آموزش های آشپزی پارلین مشاهده کنید.

مواد لازم آش ساک

 مواد لازم  مقدار لازم
 لپه ۱ استکان
 گوشت چرخ کرده  ۲۵۰ گم
 پیاز درشت  ۳ عدد
 آبغوره  ۱ استکان
 تخم مرغ  ۴ عدد
 اسنفناج  ۲ کیلوگرم
 آرد برنج  ۱ استکان
 نعناع خشک  ۱ قاشق غذاخوری
 نمک, فلفل, روغن و زردچوبه  به مقدار لازم

طرز تهیه آش ساک

برای تهیه آش ساک ابتدا ۲ عدد از پیازها را خرد کنید و در روغن به همراه مقداری زردجوبه تفت دهید تا طلایی شود و بعد لپه که شستیم داخل پیاز می ریزم و صبر می کنیم با آب و نمک بپزد.

سپس به گوشت چرخ شده مقداری پیاز رنده شده, نمک و فلفل اضافه می کنیم و قشنگ ورز میدهیم سپس از گوشت گلوله هایی به شکل و اندازه فندق با دست مون درست می کنیم البته حتما نیازی به این کار نیست و میتوانید گوشت چرخ کرده را مستقیم به آش اضافه کنید.

وقتی لپه پخت گوشت و اسفناج خرد شده را اضافه می کنیم و آرد را در داخل یک لیوان آب سرد حل می کنیم و داخل آش می ریزیم و صبر می کنیم آش آرام بپزد و جا بیفتد و در آخر آبغوره را داخل آش می ریزیم.

در این مرحله تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته و هم می زنیم تا کاملا یکدست شود و سپس آرام آرام داخل آش می ریزم و مدام هم می زنیم پس از چند دقیقه جوش قابلمه آش را از روی حرارات بر می داریم.

برای تزیین آش ساک میتوانید نعنا خشک را داخل مقداری روغن روی حرارت ملایم تفت دهید و سپس با نعنا داغ روی آش ساک را تزیین کنید.

آموزش آشپزی » طرز تهیه آش ساک نذری خوشمزه و مجلسی مخصوص گرگانی با اسفناج

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.