تینا وب مرجع عکس, اخبار,بیوگرافی,مدل مانتو و لباس,دانلود آهنگ

تینا وب مرجع عکس, اخبار,بیوگرافی,جوک,مدل مانتو و لباس,دانلود آهنگ,سرگرمی

تینا وب مرجع عکس, اخبار,بیوگرافی,مدل مانتو و لباس,دانلود آهنگ

تینا وب مرجع عکس, اخبار,بیوگرافی,جوک,مدل مانتو و لباس,دانلود آهنگ,سرگرمی

طرز تهیه گراتن بادمجان و سیب زمینی

طرز تهیه گراتن بادمجان و سیب زمینی, gratin-bademjan-va-sibzamini

گراتن بادمجان و سیب زمینی یک پیش غذا خوشمزه و مقوی می باشد که شما می توانید این گراتن خوشمزه را در مهمانی هایتان طبخ کنید. دستور پختی که برای این غذا ما برای شما آماده کرده ایم رایج ترین دستور پخت برای گراتن بادمجان و سیب زمینی می باشد که شما می توانید به راحتی در خانه خودتون این غذای خوشمزه را درست کنید. مواد اصلی گراتن سیب زمینی و بادمجان خوشمزه میتوان بادمجان, قارچ, گوجه, تخم مرغ و گوشت چرخ کرده هستند. در ادامه به صورت مرحله به مرحله طرز تهیه گراتن بادمجان و سیب زمینی را برای شما آماده کرده ایم که مشاهده می کنید.

 مواد لازم مقدار لازم
بادمجان یک کیلوگرم
قارچ ۲۰۰ گرم
 سیب زمینی ۴ عدد
 تخم مرغ ۳ عدد
پیاز ۱ عدد
 گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
 رب گوجه فرنگی ۱ قاشق سوپ خوری
 پنیر پارمسان ۵۰ گرم
 پنیر تست ( ورقه ای ) ۵ ورق
گوجه فرنگی ۱ عدد
فلفل دلمه ای ۱ عدد
روغن, فلفل و نمک به مقدار لازم

طرز تهیه گراتن بادمجان و سیب زمینی

  1. برای تهیه گراتن بادمجان و سیب زمینی ابتدا سیب زمینی ها را بعد از شستن پوست بگیرید و به صورت لایه لایه برش دهید. دقت کنید لایه های برش داده سیب زمینی نازک نباشند چون پس از پخت هم له می شوند و هم در داخل غذا دیده نمی شوند.
  2. سپس مقداری آب در یک قابلمه بریزید و روی حرارات بگذارید تا آب بجوشد و سیب زمینی ها را در آب جوش به آرامی ریخته و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا سیب زمینی ها نیم پز و نرم شوند بعد آن ها را داخل صافی بگذارید تا آب آن ها گرفته شود.
  3. در این مرحله پیازها را بعد از پوست کندن به صورت خلالی خرد کنید همچنین قارچ ها را هم شسته و به صورت ورقه ای برش دهید. حالا در یک تابه مناسب مقداری روغن ریخته و بعد از داغ شدن روغن, پیازها را به آرامی داخل تابه بریزید و سرخ کنید بعد از سرخ شدن پیاز ها گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و تفت دهید. سپس قارچ ها را هم اضافه کرده و با گوشت تفت دهید و بعدش نمک و فلفل را هم اضافه کرده و مواد را خوب هم بزنید.
  4. حالا فلفل دلمه ای را هم به صورت ریز خرد کرده و به مواد تابه گوشت اضافه کنید سپس در تابه را بگذارید و صبر کنید مواد تابه مخصوصا گوشت بپزد. بعد از پخت کامل گوشت تابه را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.
  5. در این مرحله بادمجان ها را شسته و به صورت حلقه ای برش دهید و سپس آن ها را در ظرفی مناسب ریخته و مقداری نمک روی آن ها بریزید تا تندی و تلخی بادمجان ها از بین برود سپس بعد از نیم ساعت بادمجان ها را شسته و در صافی قرار دهید تا آب ها آن ها گرفته شود و بعد در ظرفی مناسب بادمجان ها را سرخ کنید و بعد از سرخ کردن درون صافی بگذارید تا این بار روغن آن ها گرفته شود.
  6. حالا تمام مواد داخل گراتن را آماده کرده ایم و مفداری روغن داخل ظرفی که میخواهید گراتن سیب زمینی و بادمجان را درست کنید بریزید سپس سیب زمینی را در ته ظرف بر روی روغن بچینید تا سطح ظرف یک لایه سیب زمینی قرار بگیرد. برای لایه دوم بادمجان های حلفوی سرخ شده را بچینید سپس تابه گوشت و قارچ را بر روی بادمجان ها بریزید و پهن کنید.
  7. در این مرحله گوجه فرنگی را به صورت حلقه ای برش داده و بر روی گوشت بچینید سپس ورقه های پنیر تست را بچینید و بعد با پنیر پارمسان رنده شده روی سطح مواد را بپوشانید و بعدش فر را روشن کنید و روی درجه ۱۸۰ سانتی گراد بگذارید تا گرم شود.
  8. در این مرحله تخم ها را داخل ظرف مناسبی بشکنید و آنقدر هم بزنید تا یکدست شود و سپس ظرف تخم مرغ ها را بر روی سطح گراتن ریخته و بر روی تمام سطوح پخش می کنیم. سپس قابلمه را در طبقه وسط فر بگذارید و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا گراتن پخته شود و بعد از ۱۵ دقیقه شعله بالای فر را هم روشن کنید تا از بالا هم حرارت بخوره و روی گراتن برشته شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.