تینا وب مرجع عکس, اخبار,بیوگرافی,مدل مانتو و لباس,دانلود آهنگ

تینا وب مرجع عکس, اخبار,بیوگرافی,جوک,مدل مانتو و لباس,دانلود آهنگ,سرگرمی

تینا وب مرجع عکس, اخبار,بیوگرافی,مدل مانتو و لباس,دانلود آهنگ

تینا وب مرجع عکس, اخبار,بیوگرافی,جوک,مدل مانتو و لباس,دانلود آهنگ,سرگرمی

طرز تهیه آش کلم قمری

طرز تهیه آش کلم قمری

آش کلم قمری یکی دیگه از آش های مقوی محلی شهر تبریز می باشد. البته در تبریز این آش را با اسم آش داش کلم یا همان آش کلم سنگ می شناسند. این آش یکی دیگر از مقوی ترین آش های محلی می باشد که برای بدن فواید بسیاری دارد. کلم قمری یا همون داش کلم علاوه بر اینکه غنی از ویتامین های مورد نیاز بدن است حاوی مقدار زیادی کلسیم و پتاسیم می باشد و در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله از بین بردن عفونت ها, یبوست, زخم معده, سرطان و ... بسیار مفید است.

امیدواریم با این توضیحات از فواید ویژه آش کلم قمری آشنا شده باشید به هر حال اگر هوس درست کردن آش کلم قمری را کرده اید ما در ادامه مطلب طرز تهیه آش کلم قمری خوشمزه تبریز به همراه رازهایی برای خوشمزه تر شدن آش کلم قمری را آماده کرده ایم که مشاهده می کنید.

مواد لازم آش کلم قمری

 مواد لازم  مقدار لازم
 کلم قمری  ۱ عدد
 گوشت چرخ کرده  ۲۵۰ گرم
 پیاز درشت  ۳ عدد
 لپه  ا استکان
 برنج ۱ لیوان
 زردچوبه  نصف قاشق مرباخوری
 نمک, فلفل و روغن به مقدار لازم
 نعنا خشک ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه آش کلم قمری

برای تهیه آش کلم قمری دو عدد از پیازها را خرد کرده و در ظرفی مناسب به همراه روغن سرخ کنید و زردچوبه هم اضافه کنید تا زردچوبه هم کمی تفت بخورد. سپس لپه را شسته و به همراه مقدار کافی آب و کمی نمک داخل ظرف پیاز می ریزیم و صبر می کنیم تا لپه نیم پز شوند.

در این مرحله پیاز باقی مانده را بر روی گوشت چرخ کرده رنده کنید و بعد از اضافه کردن نمک و فلفل خوب ورز دهید سپس از گوشت گلوله هایی به اندازه فندق برداشته و با دست گرد کنید و در ظرفی جدا با مقداری روغن کمی سرخ کنید و سپس گلوله ها را به داخل ظرف لپه در حال جوش اضافه کنید.

کلم ها را که از قبل شسته و به صورت ریز خرد کرده اید به همراه برنج به مواد ظرف آش اضافه کنید. کمی هم فلفل اضافه کنید و صبر کنید تا آش با حرارت ملایم بپزد و جا بیفتد.

پارلین

تزیین آش کلم قمری

برای تزیین آش کلم قمری یا همون آش داش کلم ۱ قاشق غذاخوری نعنا خشک را با مقداری روغن روی حرارت تفت دهید و سپس روی آش را با نعنا داغ تزیین کنید.

آموزش طرز تهیه آش جو مجلسی و نذری خوشمزه
طرز تهیه آش جو
آش جو یکی از آش های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است در طبخ این نوع آش از سبزیجات ...

نکاتی برای خوشمزه تر شدن آش کلم قمری

  • میتوانید از کلم قمری که از قبل داخل فریزر خود گذاشتید استفاده کنید اما برای خوشمزه تر شدن آش تون پیشنهاد میکنیم از کلم قمری تازه استفاده کنید.
  • آش کلم قمری به صورت سنتی تند و فلفلی تهیه می شود پس باید فلفل به اندازه کافی به این آش اضافه کنید. همچنین در صورت تمایل می توانید فلفل سبز تند درون این آش خرد کنید.
  • برای خوشمزه تر شدن آش کلم قمری تون می توانید از گوشت گوسفند تازه استفاده کنید.

آموزش آشپزی » طرز تهیه آش کلم قمری تبریز و رازهای خوشمزه تر شدن آش کلم قمری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.