تینا وب مرجع عکس, اخبار,بیوگرافی,مدل مانتو و لباس,دانلود آهنگ

تینا وب مرجع عکس, اخبار,بیوگرافی,جوک,مدل مانتو و لباس,دانلود آهنگ,سرگرمی

تینا وب مرجع عکس, اخبار,بیوگرافی,مدل مانتو و لباس,دانلود آهنگ

تینا وب مرجع عکس, اخبار,بیوگرافی,جوک,مدل مانتو و لباس,دانلود آهنگ,سرگرمی

طرز تهیه دلمه برگ مو

طرز تهیه دلمه برگ مو

دلمه برگ مو از خوشمزه ترین و محبوب ترین نوع دلمه ها است که در تمام مناطق ایران این دلمه به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی سرو می شود. در طبخ این نوع دلمه از برگ مو, گوشت چرخ کرده, سبزی و حبوبات استفاده می شود. برگ مو را می توانید در اواسط فصل بهار که برگ های درخت انگور جوان تر هستند از بازار تهیه کنید و حتی برای زمستان خود به صورت بسته بندی شده در فریزر قرار دهید. در ادامه طرز تهیه مرحله به مرحله دلمه برگ مو خوشمزه و مجلسی را به همراه طرز پیچیدن دلمه برگ مو را به دو روش آماده کرده ایم که مشاهده می کنید.

 مواد لازم مقدار لازم
 گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
 برنج  ۱ لیوان
 سبزی دلمه  ۲۰۰ گرم
 لپه نصف لیوان
پیاز ۲ عدد
فلفل  به میزان لازم
نمک  به میزان لازم
روغن به میزان لازم
 فلفل سیاه به میزان لازم

مراحل تهیه دلمه برگ مو

  1. قبل از هر چیز باید نیم ساعت قبل تر برنج و لپه را خیس کنید. برای شروع برنج و لپه را به صورت جداگانه با چند لیوان آب و کمی نمک بپزید و سپس از طریق صافی آبشون را جدا کنید. توجه کنید لپه باید کامل بپزد اما برنج باید به صورت دون باشد یعنی دورش نرم تر و مغزش کمی خام باشد.
  2. پیازها را به صورت نگینی خرد کنید و در تابه مناسب با مقداری روغن تفت دهید تا پیاز ها سرخ شود سپس مقداری زردچوبه هم اضافه کنید و تفت دهید تا رنگش طلایی شود. حالا گوشت چرخ کرده را به مواد تابه اضافه کنید و با حرارت ملایم تفت دهید.
  3. در این مرحله سبزی مخصوص دلمه را که از قبل خرد کردیم به مواد تابه در حال پخت به همراه نمک و فلفل اضافه می کنیم بعد از هم زدن مواد, لپه و برنج پخته شده را اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم تا تمامی مواد داخل تایه مخلوط شوند. حالا تابه را از روی حرارت بردارید اکنون مواد دلمه شما آماده است.
  4. حالا نوبت پیچیدن دلمه برگ مو است در پایین به طور کامل این روش را توضیح دادیم و تمامی دلمه ها را داخل قابلمه قرار دادیم اکنون مقداری نمک, فلفل, شکر,آبلیمو یا آبغوره و کمی آب مخلوط کرده و روی دلمه ها که داخل قابلمه چیده ایم می دهیم. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و منتظر بمانید تا به مدت یک ساعت به آرامی دلمه ها بپزد و جا بیفتد. البته زمان دقیق پخت بستگی به تعداد دلمه و نوع قابلمه شما بستگی دارد.

طرز پیچیدن دلمه برگ مو

رایج ترین و مرسوم ترین روش برای پیچیدن دلمه روش بقچه ای و رولی (سیگارتی) است که در ادامه ما هر دو روش را به طور کامل توضیح میدهیم. برای شروع باید برگ های مو را شسته و پس از خشک کردن دمبرگ آن ها را به آرامی بچینید تا آماده استفاده شود. همچنین کف قابلمه خود را با روغن چرب کنید و چند برگ مو خالی را کف قابلمه قرار بدهید تا آمادن چین دلمه ها شود.

اگر برگ های نازکی دارید بهتر است برگ ها را به صورت دو تا دو روی سطح کاری خود بچینید و یک قاشق پر از مواد را در وسط برگ ها بریزید توجه کنید قسمت براق برگ باید رو به زمین باشد و شما باید مواد را روی قسمت کدر برگ مو بریزید.

برای پیچیدن برگ ها ابتدا قسمت زیرین برگ که به سمت شماست روی مواد تا کنید سپس طرفین برگ را روی مواد تا کرده و در انتها قسمت بالایی برگ را روی مواد تا کنید اکنون دلمه برگ مو آماده داخل قابلمه قرار بدهید و این مراحل را تا وقتی که مواد دلمه باقی مانده انجام دهید. بعد از چیدن تمام دلمه ها می توانید بشقاب کوچک و سبکی روی دلمه ها قرار بدهید تا در زمان پخت برگ ها از هم باز نشوند.

طرز پیچیدن دلمه برگ مو

روش پیچیدن برگ موها به روش رولت یا سیگاری

این روش هم دقیقا باید مراحل روش بقچه ای که بالا گفته شد انجام دهید و بعد از تا کردن قسمت زیرین, طرفین و بالا باید دلمه برگ مو پیچیده شده خیلی محکم روی سطح کاری خود رول دهید تا به شکل رولت دربیاید.

نکاتی برای خوشمزه تر شدن دلمه برگ مو

برگ های بزرگ مو به اندازه برگ های جوان خوشمزه نیستند پس سعی کنید از برگ های مو جوان تر و کوچکتر استفاده کنید. در بعضی روش های طبخ دلمه برگ مو, برگ ها را چند دقیقه ای داخل آب جوش قرار می دهند تا نرم تر شوند اما بدانید این کار باعث می شود برگ های شما طعم و مزه واقعی خودشون را از دست بدهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.